Programacions destacades

Cerca el teu acte

Esteu aquí: Inici › TGN Agenda › [CANVI DE LLOC] Conferència "El Patronato de Protección a la Mujer. El control i la repressió de la dona durant el franquisme"
L'agenda on consultar tota l'activitat cultural, esportiva, formativa i ciutadana de Tarragona, organitzada per les diferents entitats públiques i privades de la ciutat.

[CANVI DE LLOC] Conferència "El Patronato de Protección a la Mujer. El control i la repressió de la dona durant el franquisme"

[La conferència es trasllada a la sala d'actes de l'Arxiu, a l'Espai Tabacalera, a la mateixa hora]

A càrrec d'Anna Miñarro, psicòloga clínica, psicoanalista i experta en trauma psíquic, i Maria Forns, presidenta de l'Associació contra l'Oblit i testimoni com a represaliada

Una mirada crítica a les estructures històriques que van limitar l'autonomia femenina i van perseguir aquelles dones que no encaixaven en el model de feminitat imposat pel règim.

Durant dècades, milers de dones van ser sotmeses a un sistema de control que limitava la seva llibertat, la seva autonomia i el seu dret a decidir sobre les seves pròpies vides.

A través del Patronato de Protección a la Mujer, el règim franquista va perseguir i castigar aquelles dones que no encaixaven en el model de feminitat imposat per la moral nacionalcatólica, no havien comès cap delicte; simplement havien desafiat les normes socials i familiars del moment.

Aquesta xerrada vol recuperar la memòria de les dones que van patir aquesta repressió, donar veu a les supervivents i reflexionar sobre les conseqüències que aquests mecanismes de control van tenir en la vida de generacions senceres. Recordar és un acte de justícia, reparació i dignitat.... i prevenció!

  • Espai: Sala d'actes de l'Arxiu
[CANVI DE LLOC] Conferència "El Patronato de Protección a la Mujer. El control i la repressió de la dona durant el franquisme"

Què:

  • Xerrades i congressos

Quan:

Inici: 08-10-2026, 18:00

Localització:

L'Arxiu

Preu:

Gratuït amb inscripció prèvia

Venda d'entrades / Inscripcions:

Inscripcions

Organitzat per:

SIAD, l'Arxiu i Associació Contra l'Oblit. Grup de Suport a les Represaliades pel PPM

Afegeix a la teva agenda:

vCal iCal

Visita l'acte al web d'origen